Дистанційне навчання. Дитячий садок

Артикуляційна гімнастика

Гра для розвитку мовлення «У мене задзвонив телефон»

Гра сприяє розвитку мовлення, поповнення словникового запасу. Пограйте з малюком у «Розмову по телефону». В якості телефону можна використовувати будь-які предмети: кубики, палички, деталі від конструктора.

По черзі зображайте дзвінок телефону. Поговоріть з дитиною від свого імені, задаючи прості питання. Міняйтеся ролями. Розмовляйте від імені іграшок, тварин.

Гра для розвитку мовлення «Загадалки»

Гра сприяє розвитку мовлення, уяви. Виберіть ведучого. Він загадує предмет і, не називаючи самого об'єкта, описує його властивості, розповідає, як він використовується. Решта гравців повинні відгадати задуманий предмет. Наприклад: висока, скляна, з неї можна пити сік або воду (склянка).





Артикуляційна гімнастика

Гра для розвитку мовлення «Повторюй за мною»

Формує навички правильної вимови, розбиває артикуляційний апарат.
Читайте дитині короткі римування і просіть повторювати за вами останній склад:
Прибігла дітвора - ра-ра-ра, ра-ра-ра.
Ногу вище, крок сміливіше – ше-ше-ше, ше-ше-ше.
Ми побачимо листопад - пад-пад-пад, пад-пад-пад.
Маленька бджілко не сумуй – уй-уй-уй, уй-уй-уй.

Гра для розвитку мовлення «Проведи ведмедика»

Гра сприяє розвитку мовлення, вміння орієнтуватися в просторі. Необхідний інвентар: м'яка іграшка (наприклад, ведмедик).

Візьміть в руки ведмедика і голосом іграшки скажіть дитині, що дуже хочете познайомитися з будинком, в якому живе ваша сім'я. Попросіть дитину провести ведмедика по будинку (квартирі) і показати йому все найцікавіше.

Підіть на кухню, нехай дитина проведе ведмедика туди. На кухні голосом іграшки питайте, як називаються ті чи інші предмети, вказуючи на них (наприклад, холодильник, плита, стіл і т. д.) Цікавтеся, для чого вони потрібні.

Потім сходіть з ведмедиком в інші кімнати.



Артикуляційна гімнастика

Гра для розвитку мовлення «Повторюй за мною»

Формує навички правильної вимови, розбиває артикуляційний апарат.
Читайте дитині короткі римування і просіть повторювати за вами останній склад:
Прибігла дітвора - ра-ра-ра, ра-ра-ра.
Ногу вище, крок сміливіше – ше-ше-ше, ше-ше-ше.
Ми побачимо листопад - пад-пад-пад, пад-пад-пад.
Маленька бджілко не сумуй – уй-уй-уй, уй-уй-уй.

Гра для розвитку мовлення «Яблуко або тарілка?»

Гра сприяє розвитку мовлення, уваги. Ставте малюкові запитання, попередьте його, що ви можете помилятися.
Яблуко і груші - це овочі? (Ні, це фрукти.)
Ложка і тарілка - це посуд?
Шорти і майка - це меблі?
Ромашка і кульбаба - це дерева?






Артикуляційна гімнастика

Виконайте завдання







































Артикуляційна гімнастика


Пограйте в гру "Що не так"

“Впіймай звук!”
Поясніть дитині, що ви будете вимовляти різні звуки, а їй потрібно буде плеснути в долоні – “впіймати звук”, коли вона почує певний звук. Необхідно дотримуватись принципу від простого до складного:
– звук [а] серед у, у, а, у;
– звук [а] серед о, а, і, о;
– звук [і] серед и, е, і, и;
– звук [с] серед л, н, с, п;
– звук [с] серед ш, ж, ч, с і т.д.

“Повтори!”
Запропонуйте дитині повторити за вами склади
– та-та-да – пі- пи – ат-от
– па-па-ба – мі-ми – ум-ом
– ка-ка-га – ді-ди – іт-ит
– ва-ва-фа – кі-ки – ек-єк

“Ланцюжок слів”
Запропонуйте дитині повторити за вами ряди слів, різних за значенням, але схожих за звуковим складом:
– мак, лак, так, бак;
– тачка, качка, дачка;
– сік, вік, тік, бік;



Артикуляційна гімнастика

Виконайте вправи















Артикуляційна гімнастика


Складіть розповідь за малюнками















  1. Вивчити віршика.       

Рак - татусь приніс з крамниці

Раченяті рахівницю.

Раченя кричить синиці

  • Є у мене рахівниця.

                                     






























Логопедична вправа «Словник прикметників»

Для з’ясування наявності у словнику дитини прикмет­ників, а також для збагачення прикметникового словника, запропонуйте їй завдання, розраховані на вміння на­зивати ознаки предметів.

Які на смак ці продукти?

  • Цурок, сіль, лимон, цибуля (кислий, солодкий, солоний, гіркий).

Якого кольору ці продукти?

  • Лимон, апельсин, огірок, помідор, слива, кавун.

Які основні риси характеру у цих тварин?

  • собака (вірна, надійна);
  • лисиця (хитра, винахідлива);
  • заєць (полохливий);
  • ведмідь (неспішний, вайлуватий).

Предмет який?

  • Запропонуйте дитині назвати якомога більше ознак кож­ного з перелічених нижче предметів, враховуючи характерні для них ознаки: величину, форму, колір, масу, смак, запах, темпера­туру, матеріал, приналежність.
  • Лимон, кавун, кішка, заєць, лисиця, стіл, стрічка.
  • Наприклад, яблуко – червоне, велике, кругле, солодке, смачне, пахуче; пальто – шерстяне, м'яке, тепле, в’язане, бабусине тощо.

Що буває?

  • Назвати якомога більше предметів, які мають певні ознаки. Наприклад, що буває довгим? (Нитка, стрічка, мо­тузок, пасок, хвіст, волосся, дорога, річка).
  • Що буває круглим?
  • Що буває високим?
  • Що буває жовтим?
  • Що буває холодним?
  • Що буває солодким?
  • Що буває дерев’яним?
  • Що буває глибоким?


Артикуляційна гімнастика

Артикуляційна вправа «Почистимо нижні зубчики»
Посміхнутися, привідкрити рот, рухати кінчиком язика за нижніми зубами вправо—вліво, нижня щелепа нерухома. (зубчики можна чистити і ззовні і з середини.)

Артикуляційна вправа «Гірка»
Рот привідкрити, кінчик язика вперти в нижні зуби, спинку язика припідняти,   бокові краї притиснути до верхніх корінних зубів. Утримувати 15 секунд. Покусати спинку язика, потім ковзнути зубами по язику вниз до кінчика язика ( прокататися з гірки).

Артикуляційна вправа «Трубочка» з язика.

Артикуляційна вправа «Чарівна паличка»
Посміхнутися, відкрити рот і напруженим кінчиком язика впертися в нижні зуби. Вздовж, по середині язика, покласти паличку (лічильну або сірничок) і. стиснувши зуби з силою рівномірно видувати повітря. Повинен чутися протяжний звук [С]. Повторювати вправу з паличкою і без неї.

Дихальна вправа  «М'яч у ворота»
Позначте імпровізовані ворота двома кубиками (сірниковими коробками, рахунковими паличками). Попросіть дитину, видуваючи струмінь повітря, загнати в «ворота» шматочок ватки або невеликий аркушик паперу. При цьому треба стежити, щоб дитина не роздувала щоки, губи повинні бути округлені, видих повинен бути рівний і спрямований. Якщо виконуючому цю вправу важко не надувати щоки, можна злегка притискати їх пальцями.

Вивчіть вірш за допомогою мнемотаблиці





















































Пограйте 








Артикуляційна гімнастика


Віршована гімнастика для пальчиків

Пограйте в гру
 
«Знайди пару» 
Мета: закріпляти чітку вимову звука [р] в словахвчити знаходити однакові зображення, розвивати зорове сприймання та увагу, логічне мислення; виховувати самостійність, посидючість.
Матеріал: ігрове поле.
Хід гри
    Дорослий звертає увагу дитини на картинку:
-  Файер запропонував Сімці та Ноліку  гру, в якій треба знайти однакові картинки та назвати їх. Вони разом пограли і їм сподобалось. Зараз пропонують і  тобі також пограти. Ти хочеш? Тоді будь уважним! 
 Дитина знаходить парні картинки, чітко промовляючи.
Ускладнення:
-   Назви місце звука в слові (на початку, в середині, в кінці слова)



Гра «4-ий зайвий» Звук [Л] 👉

Ластівка, лелека, «сорока», лебідь
Слон, лев, лисиця, «зебра»
Яблуко, «груша», малина,слива
«Шкарпетки», плащ, футболка, колготи
Стіл, «шафа», стілець, полиця
Водолаз, «шофер, клоун, футболіст

Складові доріжки для закріплення звука "Л"



“Впіймай звук!”

Поясніть дитині, що ви будете вимовляти різні звуки, а їй потрібно буде плеснути в долоні – “впіймати звук”, коли вона почує певний звук. Необхідно дотримуватись принципу від простого до складного:
– звук [а] серед у, у, а, у;
– звук [а] серед о, а, і, о;
– звук [і] серед и, е, і, и;
– звук [с] серед л, н, с, п;
– звук [с] серед ш, ж, ч, с і т.д.

“Повтори!”

Запропонуйте дитині повторити за вами склади
– та-та-да – пі- пи – ат-от
– па-па-ба – мі-ми – ум-ом
– ка-ка-га – ді-ди – іт-ит
– ва-ва-фа – кі-ки – ек-єк

“Ланцюжок слів”

Запропонуйте дитині повторити за вами ряди слів, різних за значенням, але схожих за звуковим складом:
– мак, лак, так, бак;
– тачка, качка, дачка;
– сік, вік, тік, бік;

“Назви слово!”

Запропонуйте дитині вибрати серед інших слів, та назвати лише те, яке починається на певний звук:

– на звук [а] серед слів Аня, Оля, Ігор, осінь, айстра;
– на звук [і] серед слів іграшки, овочі, автобус, Іра;
– на звук [б] серед слів мак, банка, танк, бочка


Гра «Спільний звук»

Дорослий пропонує дитині визначити спільний звук у словах:

а) сова, сік, сум – [с];

б) шило, шуба, каша – [ш];

в) зуб, зір, ваза – [з];

г) жук, ніж – [ж];

д) час, чотири, вечір – [ч];

е) дощ, щука – [щ];

є) риба, рука, сир – [р].



Фонетична зарядка

Є на світі різні звуки

Чути їх складна наука!

Ти прислухайся, завмри.

Якщо зможеш – повтори!


Капотять краплини в тиші:

К – к – к – к;

Шарудять у сіні миші:

Шшшшшш;

Песик дихає у сні:

Х – х – х –х;

Цвіркуни цвірчать в траві:

Ц – ц – ц – ц;

Барабанить град по стрісі:

Г – г – г –г;

Там жуки літають в лісі:

Жжжжжжж;

Вітер в лісі зашумів:

Шшшшшш;

У вікно комар влетів:

Ззззззззззз;

Тигр розсерджено ричить:

Ррррррр;

Каша на плиті кипить:

П – п- п - п;


Фиркає старий їжак:

Ф – ф – ф-ф;

Мукає корова так:

Ммммммммм;

З крана сочиться вода:

Сссссссс;

Молоток цвях забива:

Д – д – д – д;

Колесо качав насос:

С – с – с – с;

Важко рушив паровоз:

Ч- ч – ч- ч;

Мітли люблять підмітати:

Щ – щ – щ –щ;

Болить зуб у ведмежати:

Н – н – н – н;

Пароплав гуде в тумані:

Лллллл;

А ворона на паркані:

Кар – кар – кар!


(за Г. Е Різник 

«Звуконаслідувальні та голосові вправи»)


Створіть фрази





Вивчіть віршик



Артикуляційна гімнастика



Пальчикова гімнастика "Полохливі миші"



Створіть фрази




Вивчіть віршик




Артикуляційна гімнастика з елементами біоенергопластики.

ЛЯЛЬКА

Лялька грає язичком,

З вами хоче грати разом,

Щоб навчити нас говорити.

За нею зможеш повторити?


СМАЧНЕ ВАРЕННЯ

Лялька гарно облизалась.

Дуже язичок старався - Все робив повільно, плавно.

Ой, як смчно! Ой, як грано!

(Руки стиснуті в кулак. Виконати колові рухи руками за годинниковою стрілкою)


ЛІХТАРИКИ

Руками з лялькою гуляли,

А рухи ротом повторяли.

(Розташувати долоні перед собою, випрямивши і розчепіривши пальці. Стискати і розтискати пальці на обох руках одночасно, супроводжуючи рухи ротом, відкриваючи і закриваючи рот)


ГОДИННИЧКИ

Язичком своїм так вправно

Водить лялька вліво - вправо!

Як годинник цокотить:

-Тікі - тук! ТІк-так!

(Супроводжує стисла і опущена вниз долоня, яка рухається під рахунок ліворуч - праворуч, при цьому язичок рухається ліворуч - праворуч)


(Матеріал використано з журналу “Логопед”, №5 (113) травень 20200.



Дидактична гра "Що не так?"

Музична пальчикова гра "Дощик"






 Артикуляційна гімнастика

Пограйте в гру



Вчимо вірш. Асоціативний метод вивчення.



Розмальовки онлайн





Артикуляційна гімнастика


Говоримо правильно







Гра "Знайди пари весняних квітів"


Склади онлайн-пазли на вибір 

https://www.jigsawplanet.com/victoriyav

https://www.jigsawplanet.com/?rc=search&q=%D0%BC%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B8

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Поради. Логопедичні вправи для дітей в домашніх умовах

  Роль мови не можна недооцінювати. Вона дозволяє людині висловлювати свої думки, спілкуватися з іншими людьми. Мова – це основа взаємодії в...