Дистанційне навчання.

Артикуляційна гімнастика

Складіть речення




Вивчіть скоромовку


Челендж




Артикуляційна гімнастика




Перестав склади, щоб вийшли слова. Запиши їх. Підкресли букву  [Ш].
Виразно прочитай слова.

ня, виш
тан, каш
ша, гру
ко, шов, ця, ви
пше, ця, ни
руш, пет, ка
маш, ро, ка

Склади речення





Вивчи вірш

      Г о р і ш и н а

В горішнику горішина
горішками обвішана.
Оришка  і  Тимішка
струшують  горішки.







Артикуляційна гімнастика



 Послухай слова .
Назви спільний звук , що є в кожному слові.


Шафа, шуба, каша, лоша, шахта, вірш, шуліка, товариш, кішка.

Послухай і визнач перший звук у словах.


Шило, шум, шина, шапка, шабля, шар, шибка, шахтар, шофер, шашка.

Вимовляй чітко звук Ш у словах

Шар     шов      шум       шеф
Шаль   шок     шумок    шепіт
Шарф  шовк    шуба      шелест


Шабля  шомпол   шубка    шибка
Шана    шорти      шуліка   шия
Шафа   шоколад   штурм   шило


Вивчи чистомовку напам’ять.

Нашій  Уляші  дали  кашу.
Уляша  кашу не хотіла,
Уляша кашу не доїла.
Уляшо, кашу доїдай,
Мамі ти не докучай.







Артикуляційна гімнастика

Прочитай склади і слова. Чітко вимовляй усі звуки.


Пра  пра  пра                прадід
Про  про  про                продовження
Пру  пру  пру                пружина,
При  при  при               приїхати
Пре  пре  пре                 прегарний

Бра  бра   бра                 брат
Бро  бро  бро                  бронза
Бру  бру  бру                  брунька
Бри  бри  бри                 бритва
Бре  бре  бре                   брезент

Кра  кра  кра               край
Кро  кро  кро               кропива
Кру  кру  кру               круг
Кри  кри   кри             крига
Кре  кре  кре               крем

Гра  гра  гра               гратися
Гро  гро  гро               гроза
Гру  гру  гру               груша
Гри  гри  гри              гриб
Гре  гре   гре              гребінець

Запиши  слова у  зошит.
З поданих слів склади  чотири словосполучення.

Помідор, морква, гарбуз, огірок, солодка, ранній, здоровенний, червоний.

Вивчи вірш напам’ять.

На городі цап, цап,
капусточку хап, хап.
Борідкою трусь, трусь,
капусточку хрусь, хрусь.




Артикуляційна гімнастика

Артикуляційна вправа «Млинчик»
Посміхнутися, широкий язик лежить нерухомо, не дрижить на нижній губі, торкаючись кутиків рота, верхні зуби оголені. Утримувати під рахунок від 10 до 15 секунд. 

Артикуляційна вправа «Захолодимо млинчик»
Посміхнутися, зробити «млинець», подути, подовжено вимовляючи : «Ф-ф-ф-ф», щоки не надувати.

Артикуляційна вправа «Почистимо нижні зубчики»
Посміхнутися, привідкрити рот, рухати кінчиком язика за нижніми зубами вправо—вліво, нижня щелепа нерухома. (зубчики можна чистити і ззовні і з середини.)

Артикуляційна вправа «Гірка»
Рот привідкрити, кінчик язика вперти в нижні зуби, спинку язика припідняти,   бокові краї притиснути до верхніх корінних зубів. Утримувати 15 секунд. Покусати спинку язика, потім ковзнути зубами по язику вниз до кінчика язика ( прокататися з гірки).

Артикуляційна вправа «Трубочка» з язика.

Артикуляційна вправа «Чарівна паличка»
Посміхнутися, відкрити рот і напруженим кінчиком язика впертися в нижні зуби. Вздовж, по середині язика, покласти паличку (лічильну або сірничок) і. стиснувши зуби з силою рівномірно видувати повітря. Повинен чутися протяжний звук [С]. Повторювати вправу з паличкою і без неї.

Дихальна вправа  «М'яч у ворота»
Позначте імпровізовані ворота двома кубиками (сірниковими коробками, рахунковими паличками). Попросіть дитину, видуваючи струмінь повітря, загнати в «ворота» шматочок ватки або невеликий аркушик паперу. При цьому треба стежити, щоб дитина не роздувала щоки, губи повинні бути округлені, видих повинен бути рівний і спрямований. Якщо виконуючому цю вправу важко не надувати щоки, можна злегка притискати їх пальцями.

Пограйте в гру

Гра "Побудуй речення"
















Артикуляційна гімнастика

Назвіть слова одним загальним

  • огірок, помідор, картопля, капуста, морква, буряк, редька, кабачок, баклажан, гарбуз;
  • яблука, груша, банан, апельсин, лимон, мандарин, персик; 
  • малина, полуниця, суниця, смородина, журавлина, аґрус, вишня;  
  • лялька, м’ячик, пірамідка, дзиґа, кубики;
  • корова, коза, вівця, кішка, собака, кінь, кролик;
  • лисиця, вовк, заєць, білка, ведмідь, лев, мавпа, слон;  
  • півень, курка, качка, гуска, індик; 
  • голуб, ворона, горобець, сова, соловей, орел, папуга, чайка; 
  • муха, комар, павук, оса, бджола, жук, метелик;  
  • сом, щука, окунь, карась, камбала, судак, тріска; 
  • спідниця, штани, халат, сарафан, шорти, плащ, куртка; 
  • туфлі, кеди, чоботи, кросівки; 
  • тарілка, склянка, глечик, вилка, ложка;
  • стіл, стілець, диван, шафа, ліжко; 
  • молоток, сокира, лобзик, пилка, обценьки, дриль;  
  • літак, автобус, трамвай, тролейбус, пароплав, метро;  
  • дуб, липа, верба, сосна, береза, клен, горобина, тополя, каштан; 
  • ромашка, мак, волошка, гладіолус, тюльпан, чорнобривці.

Складіть розповідь за картинками







Артикуляційна гімнастика


Пограйте в гру
https://learningapps.org/26183852

https://learningapps.org/watch?v=pa6yxcjba20&fbclid=IwAR1qpolgm0LMt95Pvaf19zaDT5C0jaK4gKE-rMwece_cStbwz90C6jjcDcg

Послухай і визнач перший звук у словах.  Напиши букву, якою позначається звук [Р] .

Рецепт, рис, ранець, рука, роса, розум, ручка.


Артикуляційна гімнастика



1. Повторити   склади:

Ар-ор-ур-ир-ер Сар-сир-сер-сор-сур

Ир-ер-ар-ур-ар Бар-шар-гур-чар-хор 

Ур-ир-ор-ар-ер Ири-єре-ара-уру-оро 

Тар-тер-тир-тор-тур Уру-ири-оро-ара-ере

Вар-вир-вер-вор-вур Ара-оро-уру-ири-єре

 

2. Повторити слова

арка             парк         гарбуз            корж

армія           парта        орден             морква

артист         фарба        орнамент       куртка

аркуш          картон      морж              портрет


3.Повторити  словосполучення:

Красива карета, красива береза, красива русалка, красивий рушник.

Червона сукня, червоний буряк, червона редиска, червоне яблуко, червоний рак.


4. Вивчити скоромовку


Мурлика муркоче

 - Морозива хоче.

Запиши  слова у  зошит.
З поданих слів склади  чотири словосполучення.

Помідор, морква, гарбуз, огірок, солодка, ранній, здоровенний, червоний




Артикуляційна гімнастика

Артикуляційна вправа «Млинчик»
Посміхнутися, широкий язик лежить нерухомо, не дрижить на нижній губі, торкаючись кутиків рота, верхні зуби оголені. Утримувати під рахунок від 10 до 15 секунд. 

Артикуляційна вправа «Захолодимо млинчик»
Посміхнутися, зробити «млинець», подути, подовжено вимовляючи : «Ф-ф-ф-ф», щоки не надувати.

Артикуляційна вправа «Почистимо нижні зубчики»
Посміхнутися, привідкрити рот, рухати кінчиком язика за нижніми зубами вправо—вліво, нижня щелепа нерухома. (зубчики можна чистити і ззовні і з середини.)

Артикуляційна вправа «Гірка»
Рот привідкрити, кінчик язика вперти в нижні зуби, спинку язика припідняти,   бокові краї притиснути до верхніх корінних зубів. Утримувати 15 секунд. Покусати спинку язика, потім ковзнути зубами по язику вниз до кінчика язика ( прокататися з гірки).

Артикуляційна вправа «Трубочка» з язика.

Артикуляційна вправа «Чарівна паличка»
Посміхнутися, відкрити рот і напруженим кінчиком язика впертися в нижні зуби. Вздовж, по середині язика, покласти паличку (лічильну або сірничок) і. стиснувши зуби з силою рівномірно видувати повітря. Повинен чутися протяжний звук [С]. Повторювати вправу з паличкою і без неї.

Дихальна вправа  «М'яч у ворота»
Позначте імпровізовані ворота двома кубиками (сірниковими коробками, рахунковими паличками). Попросіть дитину, видуваючи струмінь повітря, загнати в «ворота» шматочок ватки або невеликий аркушик паперу. При цьому треба стежити, щоб дитина не роздувала щоки, губи повинні бути округлені, видих повинен бути рівний і спрямований. Якщо виконуючому цю вправу важко не надувати щоки, можна злегка притискати їх пальцями.

Прочитай.  Чітко вимовляй звук  [C]  у складах та словах.

Са     са – са – са       санки      сам
Со     со – со – со       сова         сом
Су     су – су – су       сумка      сук
Се     се – се – се        село        Семен
Си     си – си – си      сир           син

Ас    ас – ас – ас     асфальт     ласка
Ос    ос – ос – ос     освіта         оса
Ус    ус – ус – ус     успіх           луска
Ес  ес – ес – ес     естафета       естрада
Ис    ис – ис – ис    лис              мис

Повтори  чистомовку.

Сик, сик, сик – у саду садівник.
Сат, сат, сат – їде самокат.
Сока, сока, сока – летить сорока.
Сей, сей, сей – співає соловей.
Ис, ис, ис – біжить лис

Виразно прочитай слова.
З трьома словами придумай речення.

Сад             середа            син
Салат         семеро           сир
Салют        серце             сигнал
Косар         осел               сироп
Коса           весело            сито
Краса         село               посилка
Роса           сезон              косинець

Вивчи скоромовку.

Ми носили воду в ситі,
та дерева не политі.
Воду в ситі не носити,
саду ситом не полити.

Зроби звуковий аналіз слів

ДЕРЕВА , ПОЛИТИ .


Артикуляційна гімнастика

Артикуляційна вправа «Парканчик»
Розтягнути губи у посмішці, оголивши верхні і нижні зуби, які стоять один на одному. Про себе говорити «І». Утримувати так під рахунок від 5 до 10.


Артикуляційна вправа «Трубочка»
Зімкнути зуби, зробивши «парканчик». Округлити губи і витягнути вперед, як при вимові «О». Утримувати під рахунок  1-10. розслабити губи і повторити вправу декілька раз.

Чергувати «Парканчик»-«Трубочка»

Артикуляційна вправа «Відкрити — закрити ворота»
Посміхнутися, зробити «Парканчик». Відкрити рот, язик лежить знизу «на підлозі», широкий кінчик язика впирається у нижні зуби. Закрити рот. Повторити вправу 5–10 раз.

Артикуляційна вправа «Покараємо неслухняний язик»
Трішки привідкрити рот, спокійно покласти язик на нижню губу і, поплескуючи його губами, промовляти : «пя-пя-пя», а потім покусати зубами: «тя-тя-тя».

Артикуляційна вправа «Млинчик»
Посміхнутися, широкий язик лежить нерухомо, не дрижить на нижній губі, торкаючись кутиків рота, верхні зуби оголені. Утримувати під рахунок від 10 до 15 секунд. 

Артикуляційна вправа «Захолодимо млинчик»
Посміхнутися, зробити «млинець», подути, подовжено вимовляючи : «Ф-ф-ф-ф», щоки не надувати.

Складаємо розповідь за допомогою опорних малюнків "Навесні"
  1. Гра   «Яка буква заховалася?».

    Гра сприяє підвищенню швидкості читання слів, в яких пропущена буква.

    Ан-ена     с-рока   пи-ьмо    п-рсик мон-та    роди-а   кор-ва    доро-а.

Слова запиши у зошит, пiдкресли вставлену букву.

  1. Гра   «Вкрадені слова». Речення запиши у зошит

Дзвінко дзвенить у школі д------,  ідуть ш--------   на перший у---.  

Мама напекла сьогодні бу….., пи…… та т… .

Гра  «Яким звуком відрізняються слова?»

    жир-шир,  мак-рак                       коза-коса,  рибка-рубка

    коса-роса,  ферма-форма                стіл-стіг,    ворона-ворота

    роса-руса,  пічка-річка            пив-лив,    слива-слава

    коза-коса,  рибка-рубка          жив-шив,   білка-булка

 Гра «Назви однакові звуки в словах»

    дим-мак,  лев-ліс,  луна-небо,   тигр-лис,   вовк-вода,   щука-щупак і т.п.


Артикуляційна гімнастика


Пограйте в гру


№ 1

Послухай і назви спільний звук у словах.

Сад, село, сила, сом, сум, станок, маска, паста, гуска, миска, міст, масло, ніс, слива, коса.

Послухай і визнач перший звук у словах.

Сало, синиця, соловей, секунда, сум, студент, скеля, сніп, страх, спокій.

Визнач останній звук у словах.

Клас, колос, мінус, фікус, лотос, сінокос, ліс, мис.

Уважно послухай слова.  Плесни в долоні, коли почуєш звук  [C].

Слава, Клава, лава, сумка, палка, листок, дубок, гудок, квас, лис, ніс, парта, паста.


№ 2

Прочитай.  Чітко вимовляй звук  [C]  у складах та словах.

Са     са – са – са       санки      сам
Со     со – со – со       сова         сом
Су     су – су – су       сумка      сук
Се     се – се – се        село        Семен
Си     си – си – си      сир           син

Ас    ас – ас – ас     асфальт     ласка
Ос    ос – ос – ос     освіта         оса
Ус    ус – ус – ус     успіх           луска
Ес  ес – ес – ес     естафета       естрада
Ис    ис – ис – ис    лис              мис

Повтори  чистомовку.

Сик, сик, сик – у саду садівник.
Сат, сат, сат – їде самокат.
Сока, сока, сока – летить сорока.
Сей, сей, сей – співає соловей.
Ис, ис, ис – біжить лис

  1. Гра  «Ланцюжок слів» (слово повинно починатись на останню букву попереднього слова)

     Осінь-ніж-жаба-абрикос-…і т.д.

  1. Вправа   «Склади слово з перших букв».

Щоб відгадати зашифроване слово,учні повинні з’єднати перші букви назв предметів.

  1. Папуга, окуляри, ластівка, екран - 

  2. Рак, огірок, соловей, абрикос - …

  3. Риба, удав, кішка, апельсин - …

  4. Вишня, індик, кріт, нитки, око - ...



Артикуляційна гімнастика

  1. Визначити спільний звук у словах.

Щавель, щастя, щебет, вщент, пестощі, підвищення, гуща, дворище, щастя, навіщо, водоймище.

  1. Промовити склади.

ща -ща -ща

ще -ще -ще

щу- щу -щу

ще -що -ща

щу -щи -що

  1. Назвати предмети на малюнках.


  1. Вивчити рядки з вірша

Дощик, дощик, дощеня

Біг за мною, мов щеня.

(П. Сигнаївський)


5. Промовити речення з фразовою інтонацією

У нас в садочку зацвіла черешня. Кожного дня до віконечка прилітає чиж. Над нашою хатою поселився чорногуз. Марічка піде читати книжку. Учні вчили уроки.

6. Відгадайте загадки.

 Ні сани, ні віз, а їде без коліс.  

Тече, тече - не витече; біжить, біжить - не вибіжить.   

Червоні чоботи у землі закопані.     

Плавала, купалася, сухенькою зосталася.    

В кого кам'яна сорочка?    

7. Промов чистомовки з інтонацією.

ча, ча, ча - кинь мені м’яча.

че, че, че - підстав мені плече.

чі, чі, чі - люблять діти овочі.

ач, ач, ач - на черешню сів пугач.

еч, еч, еч - у лицаря гарний меч.

чу, чу, чу - всім по калачу.

уч, уч, уч - кручу обруч.




Вправа «Читаючи, встановлюй межі слів у реченні. Роби відповідні паузи»

1. Заходитьсонечко.

2. Річечкатечеміжзеленимиберегами.

3. Кучерявівербикупаютьуводівіти. 

4. Цвітутьчервонімакиімальви.

   5.   Зеленіютьвисоковерхівкиберізки. 

6. Аколомаленькоїхаткичепуритьсявишневедеревце. 

7. Скрізьтихоітепло: інанебі,іназемлі,інаводі.

8.Востанніхпроменяхсонечкагріютьсянагородізеленуватігарбузиіяскравозеленіогірочки.


  1. Змінюй за зразком.

я стою       я граю     я ходжу                       ми стоїмо      ми…       ми…

ти стоїш    ти…        ти…                          ви стоїте        ви…        ви…

він стоїть   він…       він…                         вони стоять    вони…    вони…

Гра   «Допитливий»

Приклад гри: давати відповіді на питання на певну букву

Завдання: Скласти 3 речення за поданим зразком на букви М, С, Ш



Логоритмічна проспівка "Весна"


  1. Промовити речення з фразовою інтонацією

У нас в садочку зацвіла черешня. Кожного дня до віконечка прилітає чиж. Над нашою хатою поселився чорногуз. Марічка піде читати книжку. Учні вчили уроки.


  1. Відгадайте загадки.

 Ні сани, ні віз, а їде без коліс.   (човен)

Тече, тече - не витече; біжить, біжить - не вибіжить.    (річка)

Червоні чоботи у землі закопані.      (буряк)

Плавала, купалася, сухенькою зосталася.     (качка)

В кого кам'яна сорочка?     (черепаха)


  1. Промов чистомовки з інтонацією.

ча, ча, ча - кинь мені м’яча.

че, че, че - підстав мені плече.

чі, чі, чі - люблять діти овочі.

ач, ач, ач - на черешню сів пугач.

еч, еч, еч - у лицаря гарний меч.

чу, чу, чу - всім по калачу.

уч, уч, уч - кручу обруч.

Вивчити вірш за допомогою мнемотаблиці


(матеріали з сайту http://logopedy.ks.ua/casket)


  1. Прочитати склади аби утворилось слово. Пояснити розуміння та значення слів. Об'єднати слова у групи (тварини, фрукти, продукти харчування, частини тіла…)





Артикуляційна гімнастика


Складаємо слова з перших звуків слів.

  1. Диференціація звуків С-З у словах

сад-зал, сум-зуб, село-зелень, сито-зима, капуста-запуск, маска-замазка, квас-мороз, космос-коза, сніг-зліг, спати-знати, м’ясо-м'язи.

  1. Диференціація звуків С-З у складах

зу-су-зу-су

за-са-за-са

сан-сан-зам

зоч-зуч-соч

пзе-псе-пзе

  1. Диференціація звуків С-З у чистомовках

аз-аз-аз - видали протигаз

із-із-із - на лузі багато кіз

зі-зі-зі - зірка світить угорі

за-за-за - висока росте лоза

аз-аз-аз - Зіна бачила алмаз

  1. Прочитати скоромовку у різному темпі.

Зайчик зілля з'їв у Зіни,

Захотів заїсти сіном.

Зіна зойкнула у сінях:

  • Де ж узяти зайцю сіна?

(В. Ладижець)










Артикуляційна гімнастика



  1. Гра «Назви  другу  половину слова? 

     Гра сприяє розвитку вміння складати слова з двох частин.

     Завдання:  жа- ,  -мідь,   дя- ,  -нок,   роди- ,   -ка,  дзві-  ,  -ба,   ягід- ,   -тел,   вед- ,  -на,

  1. Вилучи зайвий малюнок. 

Поясни, чому ти так вирішив (ла)?



  1. Гра   «Яка буква заховалася?».

    Гра сприяє підвищенню швидкості читання слів, в яких пропущена буква.

    Ан-ена     с-рока   пи-ьмо    п-рсик мон-та    роди-а   кор-ва    доро-а.

Слова запиши у зошит, пiдкресли вставлену букву.

  1. Гра   «Вкрадені слова». Речення запиши у зошит

Дзвінко дзвенить у школі д------,  ідуть ш--------   на перший у---.  

Мама напекла сьогодні бу….., пи…… та т… .


Прочитай 







 Артикуляційна гімнастика



Говоримо правильно




Відредагуйте речення



"Весна - молодість природи"

Гра "Буквоїд"











Комментариев нет:

Отправить комментарий

Поради. Логопедичні вправи для дітей в домашніх умовах

  Роль мови не можна недооцінювати. Вона дозволяє людині висловлювати свої думки, спілкуватися з іншими людьми. Мова – це основа взаємодії в...